Etage5vitEtage5vit
Etage5vit

Gruppträning

För att se dagar/tider för alla pass, samt eventuella ändringar i schemat - klicka på "Boka pass" och "Visa veckoschema".
Glöm inte att välja anläggning Åmål/Säffle i listan och tryck "OK".
yogayoga
yoga

Yoga (Åmål/Säffle)

Den typ av yoga som vi erbjuder är "dynamisk" yoga, en relativt kraftfull variant men som fortfarande passar även för dig som är nybörjare. Denna lugna träningsform ger en ökad blodcirkulation, gör kroppen smidigare och kan ibland även minska smärta/värk i annars stela områden.
Denna typ av aktivitet förbättrar också balansen, stärker upp små muskler runt leder och förbättrar hållningen. Ett regelbundet utövande av yoga kan dessutom fungera som ett verktyg för stresshantering. Yoga ger helt enkelt många fina effekter som kan förebygga/lindra skador och vara viktigt att ha med sig i vardagen.
​​​​​​​
Boxning Etage 5 kopiaBoxning Etage 5 kopia
Boxning Etage 5 kopia

Box (Åmål/Säffle)

Är en träningsform som innebär att du boxas med mitsar i par.Det betyder att du både får jobba med olika kombinationer av slag och kickar, samt jobba med att hålla emot när din partner boxas mot dina mitsar. Det är otroligt effektiv träning, där du verkligen får använda hela kroppen och du tränar upp både styrka och kondition.
12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o
12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o

MRL - Mage Rumpa Lår (Åmål/Säffle)

Det här passet är en genomkörare för muskelgrupperna mage, rumpa & lår. 
Upplägget är lite olika beroende på om du går på passet i Åmål eller Säffle, men oavsett är det just ovan nämnda muskelgrupper som det fokuseras på. 
spinning1spinning1
spinning1

Spinning (Säffle)

Motionscykling i grupp. Detta förbättrar/uppehåller din kondition, samtidigt som du även delvis får jobba med benstyrka. Spinning blir, som många andra pass, så tufft som du själv gör det – vilket innebär att det funkar utmärkt att vara nybörjare, så länge du utgår från dig själv och anpassar belastning/tempo utefter din egen förmåga och ambitionsnivå. (Be gärna instruktören om hjälp med att ställa in din cykel rätt om du är nybörjare.)
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n

Cirkel / Styrka (Säffle)

Detta pass består av stationsträning, där du jobbar med en övning ca 45-60 sek och sedan vilar/förflyttar dig till nästa under ca 15-20 sek. Otroligt effektivt för dig som vill stärka hela kroppen, och även få upp pulsen.
Olika träningsredskap används på de olika stationerna, och instruktören finns alltid där för att hjälpa dig med tekniken!
img6img6
img6

Skivstång/Pilates (Säffle)

Ett pass där den populära träningsformen Pilates kombineras med skivstångsövningar för hela kroppen. I Pilates-övningarna jobbar du mycket med bålkontakt och att hitta "längd" i kroppen. 
corecore
core

Core (Säffle)

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage och rygg. Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta 
kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
img5img5
img5

Tabata (Säffle)

Intervallträning, baserad på japansk forskning.
I praktiken innebär det att du arbetar hårt i 20 sekunder vid en station, för att sedan vila/förflytta dig under 10 sekunder innan nästa 20-sekunders
intervall påbörjas. Det är en tuff träningsform som är otroligt effektiv och engagerar hela kroppen.
​​​​​​​
Övningarna är blandade styrke och konditionsövningar.
Passar den som vill ha ett effektivt träningspass, en ”ordentlig genomkörare”.
intenseintense
intense

HIIT/Kettlebell (Säffle) 

HIIT står för Högintensiv Intervallträning och innebär att du jobbar på olika stationer där du tränar intensivt under en begränsad tid, med kort vila emellan stationerna.

I många av övningarna används det populära och effektiva träningsredskapet Kettlebells, som är en "viktkula" som ger mycket puls även i styrkeövningar. 

HIIT / Kettlebells är numera "duo-pass" med Spinning. 
Detta innebär att när HIIT / Kettlebells går körs samma tidsintervaller på Spinningcykel för de som vill. Dessa två pass går alltså samtidigt.
corecore
core

Abs/core (Säffle)

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage och rygg. Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta 
kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
kettlebellskettlebells
kettlebells

Profit (Säffle)

​​​​​​​​​​​​​​Profit är upplagt så att du har din egen bräda, stång & kettlebell/fri vikt. Du blir instruerad minst 2 övningar i taget, som kan göras med dessa redskap. Sedan gör alla ca 10 repetitioner av varje övning under en viss tid, men man jobbar i sin egen takt. 

Profit är numera "duo-pass" med Spinning. 
Detta innebär att när Profit går körs samma tidsintervaller på Spinningcykel för de som vill. Dessa två pass går alltså samtidigt .
12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o
12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o

VLT - Varierad Lättare Träning (Åmål) 

Ett 45 minuter långt pass som innehåller både kondition (ofta i form av övningar med stepbräda), styrkestationer och gemensam bålträning samt avslutas med stretch/avslappning. 

12592636 1048043361908368 7513584509812529685 n12592636 1048043361908368 7513584509812529685 n
12592636 1048043361908368 7513584509812529685 n

Step/Pump (Åmål)

Här blandas de populära träningsformerna Step och Skivstångsträning. Detta innebär en total genomkörar för hela kroppen, både styrke- och konditionsmässigt, samtidigt som du får träna koordinationen och ha kul!
12909516 1041430409236330 2929640064033827036 o12909516 1041430409236330 2929640064033827036 o
12909516 1041430409236330 2929640064033827036 o

FFC -Fun Fast Circle (Åmål)

Fun Fast Circle - Rolig och snabb cirkelträning alltså, som namnet tyder. passet består för det mesta av stationer med olika övningar, och upplägget kan variera från pass till pass. 
12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o
12901501 1046443622068342 2240019549918005102 o

Step (Åmål) 

Step är konditionsträning med stegfrekvenser på en bräda - pulshöjande träning till drivande musik. Ledaren lär ut koreografin blockvis och bygger koreografin med grundsteg, dansinspirerade rörelser, vändningar, förflyttningar, spänsthopp och snurrar.
Svårighetsgraden anpassas till gruppen och det finns möjlighet att både förenkla och avancera koordinationen.