Etage5vitEtage5vit
Etage5vit

Gruppträning

För att se dagar/tider för alla pass, samt eventuella ändringar i schemat - klicka på "Boka pass" och "Visa veckoschema".
Glöm inte att välja anläggning Säffle i listan och tryck "OK".

Yoga 

Den typ av yoga som vi erbjuder är "dynamisk" yoga, en relativt kraftfull variant men som fortfarande passar även för dig som är nybörjare. Denna lugna träningsform ger en ökad blodcirkulation, gör kroppen smidigare och kan ibland även minska smärta/värk i annars stela områden.
Denna typ av aktivitet förbättrar också balansen, stärker upp små muskler runt leder och förbättrar hållningen. Ett regelbundet utövande av yoga kan dessutom fungera som ett verktyg för stresshantering. Yoga ger helt enkelt många fina effekter som kan förebygga/lindra skador och vara viktigt att ha med sig i vardagen.
​​​​​​​
12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o
12983783 1048114411901263 1243231268483053914 o

MRL - Mage Rumpa Lår 

Det här passet är en genomkörare för muskelgrupperna mage, rumpa & lår. 
Upplägget är lite olika beroende på om du går på passet i Åmål eller Säffle, men oavsett är det just ovan nämnda muskelgrupper som det fokuseras på. 
img5img5
img5

Tabata 

Intervallträning, baserad på japansk forskning.
I praktiken innebär det att du arbetar hårt i 20 sekunder vid en station, för att sedan vila/förflytta dig under 10 sekunder innan nästa 20-sekunders
intervall påbörjas. Det är en tuff träningsform som är otroligt effektiv och engagerar hela kroppen.
​​​​​​​
Övningarna är blandade styrke och konditionsövningar.
Passar den som vill ha ett effektivt träningspass, en ”ordentlig genomkörare”.
spinning1spinning1
spinning1

Spinning 

Motionscykling i grupp. Detta förbättrar/uppehåller din kondition, samtidigt som du även delvis får jobba med benstyrka. Spinning blir, som många andra pass, så tufft som du själv gör det – vilket innebär att det funkar utmärkt att vara nybörjare, så länge du utgår från dig själv och anpassar belastning/tempo utefter din egen förmåga och ambitionsnivå. (Be gärna instruktören om hjälp med att ställa in din cykel rätt om du är nybörjare.)
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n

Cirkel / Styrka 

Detta pass består av stationsträning, där du jobbar med en övning ca 45-60 sek och sedan vilar/förflyttar dig till nästa under ca 15-20 sek. Otroligt effektivt för dig som vill stärka hela kroppen, och även få upp pulsen.
Olika träningsredskap används på de olika stationerna, och instruktören finns alltid där för att hjälpa dig med tekniken!
corecore
core

Core 

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage och rygg. Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta 
kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
intenseintense
intense

HIIT - högintensiv intervallträning 

HIIT står för Högintensiv Intervallträning och innebär att du jobbar på olika stationer där du tränar intensivt under en begränsad tid, med kort vila emellan stationerna.

Vårt HIIT-pass på måndagar är 45 min långt och extra anpassat för dig som är nybörjare/ovan. Det på tisdagar är mer avancerat och endast 35 min långt.
corecore
core

Abs/core 

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage och rygg. Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta 
kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
kettlebellskettlebells
kettlebells

Profit 

​​​​​​​​​​​​​​Profit är upplagt så att du har din egen bräda, stång & kettlebell/fri vikt. Du blir instruerad minst 2 övningar i taget, som kan göras med dessa redskap. Sedan gör alla ca 10 repetitioner av varje övning under en viss tid, men man jobbar i sin egen takt.