Etage5vitEtage5vit
Etage5vit

Gruppträning

För att se dagar/tider för alla pass, samt eventuella ändringar i schemat - klicka på "Boka pass" och "Visa veckoschema".
Glöm inte att välja anläggning Säffle i listan och tryck "OK".

MultiTräning (FortGjort)​​​​​​​

Är du på humör för något utmanande, inte svårt men svettigt, välj FortGjort Multi Träning du kommer inte ångra dig! Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

​​​​​​​

Styrka (FortGjort)​​​​​​​

Söker du enkel och effektiv muskelträning för kroppens större muskler, svaret heter FortGjort Styrka. Du använder din egen kropp som främsta redskap, vissa övningar kan utföras med gummiband och hantlar. Övningarna upprepas många gånger vilket ger bra flås (det tar vi inget extra för). Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter passet!

​​​​​​​

Cirkelträning

I det här passet jobbar man i olika block och vilar emellan.
Ofta jobba 40- vila 20 sek. Fokus ligger på både styrka & kondition!

(Övningarna går att anpassa till sin egen nivå)

Spinning

Motionscykling i grupp. Detta förbättrar/uppehåller din kondition, samtidigt som du även delvis får jobba med benstyrka. Spinning blir, som många andra pass, så tufft som du själv gör det – vilket innebär att det funkar utmärkt att vara nybörjare, så länge du utgår från dig själv och anpassar belastning/tempo utefter din egen förmåga och ambitionsnivå. (Be gärna instruktören om hjälp med att ställa in din cykel rätt om du är nybörjare.)

Yinyoga (NYHET!)

Yinyoga är en lugn form av yoga som även går djupare på bindväven, utöver att det ger en stretch för muskulaturen.
​​​​​​​

PulsTräning (FortGjort)​​​​​​​

Låt oss få presentera FortGjort PulsTräning, ett galet bra sätt att bättra på din kondition. Tufft om du bestämmer dig för det, men du väljer! Pulsträning består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder. Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

​​​​​​​

HIIT

Högintensiv intervallträning.

MRL - Mage Rumpa Lår

En genomkörare för muskelgrupperna mage, rumpa & lår.


Yoga

Den typ av yoga som vi erbjuder är dynamisk yoga, som passar bra även för dig som är nybörjare. Denna lugna träningsform ger en ökad blodcirkulation, gör kroppen smidigare och kan ibland även minska värk/stelhet.
Ett regelbundet utövande av yoga kan dessutom fungera som ett verktyg för stresshantering. 
​​​​​​​
img5img5
img5

Tabata (40)

Intervallträning, baserad på japansk forskning.
I praktiken innebär det att du arbetar hårt i 20 sekunder vid en station, för att sedan vila/förflytta dig under 10 sekunder innan nästa 20-sekunders
intervall påbörjas. 
​​​​​​​
Övningarna är ofta blandade styrke- och konditionsövningar.
Passar den som vill ha ett effektivt träningspass, en ”ordentlig genomkörare”.

Skivstång (FortGjort) 

​​​​​​​Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning. Under passet utför du traditionella skivstångs-övningar till peppande musik. Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.

ABS/Axla 50

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage (och rygg). Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
Här även kombinerat med ca 15 min kärlek till dina axlar!
kettlebellskettlebells
kettlebells

Profit

​​​​​​​​​​​​​​Profit är upplagt så att du har din egen bräda, stång & kettlebell/fri vikt. Du blir instruerad minst 2 övningar i taget, som kan göras med dessa redskap. Sedan gör alla ca 10 repetitioner av varje övning under en viss tid, men man jobbar i sin egen takt. 

Boxinspirerad Träning

Här varvas boxningskombinationer med "vanliga" övningar för styrka/flås!

BODY WEIGHT! 

Ett pass där bara kroppen används som redskap.