Etage5vitEtage5vit
Etage5vit

Gruppträning

För att se det aktuella schemat för respektive vecka - klicka på "Boka pass" och "Visa veckoschema".
För dig som är medlem och vill boka pass - klicka på "Boka pass" och "Logga in" (med dina personuppgifter).

Cirkelträning

I det här passet jobbar man i olika block och vilar emellan.
T.ex. jobba 40- vila 20 sek. Fokus ligger på både styrka & kondition!

(Övningarna går att anpassa till sin egen nivå och tempo styr man själv.)

Skivstång/styrka

Ett styrkepass för hela kroppen, med skivstång.

Spinning

Motionscykling i grupp. Detta förbättrar/uppehåller din kondition, samtidigt som du även delvis får jobba med benstyrka. Spinning blir, som många andra pass, så tufft som du själv gör det – vilket innebär att det funkar utmärkt att vara nybörjare, så länge du utgår från dig själv och anpassar belastning/tempo utefter din egen förmåga och ambitionsnivå. (Be gärna instruktören om hjälp med att ställa in din cykel rätt om du är nybörjare.)

Yinyoga 

Yinyoga är en lugn form av yoga som även går djupare på bindväven, utöver att det ger en stretch för muskulaturen och fysisk/mental avslappning.
​​​​​​​

Funktionell träning (utan redskap) 

Ett lunchpass på 45 min* med funktionella rörelser utan redskap. 

* Du kan lämna tidigare om du inte har tid att stanna kvar på hela passet.

Lunchpass (30 min) 

Varierat och effektivt pass med olika redskap. Avslutas med en kortare stretch. 




MRL - Mage Rumpa Lår

En genomkörare för muskelgrupperna mage, rumpa & lår.


Yoga

Den typ av yoga som vi erbjuder är dynamisk yoga, som passar bra även för dig som är nybörjare. Denna lugna träningsform ger en ökad blodcirkulation, gör kroppen smidigare och kan ibland även minska värk/stelhet.
Ett regelbundet utövande av yoga kan dessutom fungera som ett verktyg för stresshantering. 
​​​​​​​
img5img5
img5

Tabata 

Intervallträning, baserad på japansk forskning.
I praktiken innebär det att du arbetar hårt i 20 sekunder vid en station, för att sedan vila/förflytta dig under 10 sekunder innan nästa 20-sekunders
intervall påbörjas. 
​​​​​​​
Övningarna är ofta blandade styrke- och konditionsövningar.
Passar den som vill ha ett effektivt träningspass, en ”ordentlig genomkörare”.

ABS/Axlar 50

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage (och rygg). Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
Här även kombinerat med ca 15 min kärlek till dina axlar!
kettlebellskettlebells
kettlebells

Profit

​​​​​​​​​​​​​​Profit är upplagt så att du har din egen bräda, stång & kettlebell/fri vikt. Du blir instruerad minst 2 övningar i taget, som kan göras med dessa redskap. Sedan gör alla ca 10 repetitioner av varje övning under en viss tid, men man jobbar i sin egen takt.