Etage5vitEtage5vit
Etage5vit

Gruppträning

För att se dagar/tider för alla pass, samt eventuella ändringar i schemat - klicka på "Boka pass" och "Visa veckoschema".
Glöm inte att välja anläggning Säffle i listan och tryck "OK".

Yoga
​​​​​​​(Marie-Louise & Victoria)

Den typ av yoga som vi erbjuder är dynamisk yoga, som passar bra även för dig som är nybörjare. Denna lugna träningsform ger en ökad blodcirkulation, gör kroppen smidigare och kan ibland även minska värk/stelhet.
Ett regelbundet utövande av yoga kan dessutom fungera som ett verktyg för stresshantering. 
​​​​​​​

MRL - Mage Rumpa Lår
​​​​​​​(Madelene R & Inger) 

En genomkörare för muskelgrupperna mage, rumpa & lår. 

img5img5
img5

Tabata
(Madde R)

Intervallträning, baserad på japansk forskning.
I praktiken innebär det att du arbetar hårt i 20 sekunder vid en station, för att sedan vila/förflytta dig under 10 sekunder innan nästa 20-sekunders
intervall påbörjas. Det är en tuff träningsform som är otroligt effektiv och engagerar hela kroppen.
​​​​​​​
Övningarna är blandade styrke och konditionsövningar.
Passar den som vill ha ett effektivt träningspass, en ”ordentlig genomkörare”.

Spinning
​​​​​​​(Kamilla, Fernando, Madelene R & Inger)

Motionscykling i grupp. Detta förbättrar/uppehåller din kondition, samtidigt som du även delvis får jobba med benstyrka. Spinning blir, som många andra pass, så tufft som du själv gör det – vilket innebär att det funkar utmärkt att vara nybörjare, så länge du utgår från dig själv och anpassar belastning/tempo utefter din egen förmåga och ambitionsnivå. (Be gärna instruktören om hjälp med att ställa in din cykel rätt om du är nybörjare.)

Cirkelträning
​​​​​​​(Sofie)

I det här passet jobbar man i olika block och vilar emellan.
Ofta jobba 40- vila 20 sek. Fokus ligger på både styrka & kondition!

(Övningarna går att anpassa till sin egen nivå)

FredagsFYS före fredagsmys
​​​​​​​(Sofie)

Lite blandat innehåll, kan variera lite från gång till gång.
​​​​​​​Även här ligger fokus på styrka & kondition, ett tungt pass som ger en bra start på helgen!

(Övningarna går att anpassa till sin egen nivå)
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n
14368646 1158367207542649 6972403971632397909 n

Drop it (Chrille)

Ett pass där man jobbar med olika tidsintervaller och varvar styrka med pulsövningar. Olika träningsredskap används på de olika stationerna, och instruktören finns alltid där för att hjälpa dig med tekniken!

Abs/Core
​​​​​​​(Inger)

Ett pass som främst aktiverar bålmuskulaturen, dvs mage och rygg. Olika redskap används, och du jobbar med kontrollerade rörelser för att hitta 
kontakten med just bålen.
Effekter av regelbunden bålträning kan vara förbättrad hållning och även bättre balans/stabilitet i hela kroppen.
intenseintense
intense

HIIT - högintensiv intervallträning
​​​​​​​(Maria)

HIIT står för Högintensiv Intervallträning och innebär att du jobbar på olika stationer där du tränar intensivt under en begränsad tid, med kort vila emellan stationerna.

kettlebellskettlebells
kettlebells

Profit
​​​​​​​(Inger)

​​​​​​​​​​​​​​Profit är upplagt så att du har din egen bräda, stång & kettlebell/fri vikt. Du blir instruerad minst 2 övningar i taget, som kan göras med dessa redskap. Sedan gör alla ca 10 repetitioner av varje övning under en viss tid, men man jobbar i sin egen takt.